31.5.08

انــطفـاء


اظن انة خطأ لايغتفر ان اظل على قيد الحياة
حتى الأن
خيل لى انى سأرحل عن هذة الحياة منذ عدة اعوام مضت
ولم يحدث
خيل لى ذات ليلة كنت مخمورا
انى سـ افيق جثة هامدة
ولكن ظللت حتى الأن
اجل خطأ كبير ان يظل من هم مثلى
على قيد الحياة
ربما سـ ارحل بعد انتهائي من هذة
الخرافات
اعرف جيدا انى راحل لامحالة
ولكن متى؟؟
داخلى افكار متناقضة
تارة اتعجل الرحيل وتارة اكرهة بشدة
اشعر به يلهث ورائي
نعم انه يقترب بشدة


"حاولت ان اتخيل هذا المشهد الرهيب" مشهد النهاية
ولكن فشلت مثل من هم مثلى
واليوم سـ اجلس هنا
سـ انتظرك لتاتى
ربما قد حان دورى
لم اعد ارى امامى الكثير
سـ احزم حقائبي جيدا
سـ استحم بالصابون تلك الليلة
واصفف شعرى
سـ انظر الى مرأتى جيدا
"احتاج الى كوب اخير من الشاى"المر
احتاج ان اتحدث اخر مره الى حبيبتى
لن اقول لها
فقط سـ اودعها
سـ اقبلها في هدوء
وامضي
سـ اسير بمفردى ليلا
واغنى اخر غنوة للحياة
ومثل كل يوم سـ اتمدد على ذلك الفراش
..حالما بـ الرحيل

12 comments:

سفروتة said...

ياربنااااااااااااااااا علي الكآبة

ممكن تغير شوية؟؟

عشان خاطري نفسي اشوفلك حاجة متفائلة

يااما هتدفعلي تعويض عن شعري اللي وقع من كتر الشد فيه

________________________________

علي فكرة

مازالت عند رايي في انك بتوصف بدقة شديدة

حتي الصابونة مسبتهاش في حالها

:)

قلب ينبض لله said...

خطأ كبير ان تظل علي قيد الحياة حتي هذه اللحظه

هو مين بينهي حياتنا غير ربنا؟

يبئي دا خطأ مين؟
استغفر الله العظيم

انا عارفه انك مش تئصد

بس كلمة علي جمب وبعيد عن رايي في البوست:البلوج جميل ورمانسي اوي

Rushdy Kamel said...

موجعة حقا ان ترى أن بقائك حيا معضلة
ولكنها الحياة
متى نفهمها اذن؟
كثيرا ما أمنع نفسي من تلك النظرة
لكي أجد ما يبقيني حيا
ربما كنت مخطئا

اعتقد ان مازال هناك ما يجعل الحياة اكثر احتمالا

عزيزي اتمنى ان تتخلى عن تلك النظرة قريبا
ويكفي انك زفرت تلك الخواطر هنا
بهذا الشكل الأكثر من رائع

تقبل تحياتي

Anonymous said...

bgd ya osama fzeeeeeeeee3 7lwa awe al post de bgd we klmatk feha 7lwa awe
tslm aedk ya walad

Lemonada said...

اسامة في اي
بقالي فترة مش بكتب حاجة ولا بشوف حاجة
بس لي كل دة
وصدقني انت عايش عشان تقدر تعمل لسه حاجات كثيرة غير الكابة الي انت فيها

O S A M A said...

سفروته

ههههههههههه

يابنتى سعات بنتلذذ بالوجع بس صدقينى مفيش كأبه ولاحاجه

مش احسن ما اكتمها جوا على الاقل انا بعرف اطلعها برا

شكرا لمرورك

تحياتى

O S A M A said...

قلب ينبض لله


الاعمار بيدى الله وحده أوْمن بذلك جيدا
ولكنه تصور لحالة الفزع الذي يعيشها الكاتب اوصاحب الشخصية فى الكلام

تحياتى لكِ وشكرا على النقد والثناء

سعدت جدا بمرورك واتمنى ان يتكرر


تحياتى

O S A M A said...

big code


من الممكن ان يكون هناك مايجعل تلك الحياة اكثر احتمالا؟؟

ربما ياصديقي


يبدو ان الجميع هنا يرفض ذلك اللون من الكتابه بشده


تحياتى لك ياصديقي

O S A M A said...

neno

الله يانينو انتى الوحيده اللى مش اديقتى من اللون الكئيب دا يابنتى هتتخنقي قريب انتى حرررره

سلامى لكٍ

O S A M A said...

Lemonada


ازيك ليموووو فينك انتى من زمان انتى اللى قاطعه الزيارات

مختفيه فين؟؟؟

يابنتى انا مش متشائم خالص ولا مكتئب انا متفائل اووووووى وبضحك اهوووه


تحياتى

O S A M A said...

بس ليا تعليق صغير بعد اذنكم

انا ملاحظ شيء غريب في الكومنت عليا

مش عارف متفقين معايا فيه ولا لا؟؟

الكل بيتكلم عن مود الكاتب بسسسس

وبيسيب اللى مكتوب يعنى مفيش نقض

اصل الموضوع نفسه عادى ممكن تكون

شخصيه او حالة شدت الكاتب متهيئلى الاسلوب اهم بكتير ولا ايه؟؟


دا رايي المتواضع


تحياتى لكم جميعا

Reema said...

بعد الشر يااخي
:D