21.3.07

البطل الزائف



دائما العب دور البطوله داخل قصائدى
اتقمصه بشده..
ولاارضي بغيره دور..
أأنانيه ام غرور لاادرى..
فقد اعتدت على لعب هذا الدور..
بطل من ورق..
لا لا
بـل قـل بطل على ورق..
نعم فأننى اعترف..
اننى بطل زائف..
لست انا البطل الحقيقي..
لست انا هذا الفارس..
لست اناالبريء المخدوع..
لست انا هذا المنكسر دائما..
بل اناذئب ماكر..
انصب الفخاخ..
لتقع الفريسه..
فأنقض عليها بكل هدوء وشراسه..
واذا وقعت..
سريعا ابحث عن غيرها..
فانها استسلمت..
وانا لااحب الاستسلام..
نعم..فــ انا لست هذا البطل..
لست هذا البريء..
ولست انا الحمل الوديع..


وهذااقرار منى بذلك..

الموقع ادنأه...

البطل الزائف

3 comments:

Reema said...

الصورة دي يااسامة صعبة اوي
:S
ايه الرعب ده بقى:))

O S A M A said...

ايوه ريما..
مش انا قلت...بل اناذئب ماكر..
انصب الفخاخ..
لتقع الفريسه..
فأنقض عليها بكل هدوء وشراسه..

فكان لازم اجيب صوره رعب..
اشيلها؟؟

koka said...

تعرف يا اسامة ..

انت مش بطل على ورق ..

انت بطل حياتك ..



كمان انت مش الاتنين اللى ذكرتهم فى كلامك .. لا انت الحمل البرئ .. ولا انت الذئب المخادع


انت انسان .. ليك مشاعرك واحاسيسك اللى اكيد بتتحكم فيك .. تخليك فى لحظة ذئب .. وفى اخرى حمل


لكن فى النهاية احنا ولا ملايكة ولا شياطين ..

كلنا بنغلط .. بس الاحسن فينا هو اللى يقدر يغفر ويسامح ..



اسلوبك رائع لكنه موجع ..

احييك